Еволюція образу жінки у творчості т.г. шевченка
19

яка після гіркої образу змогла простити свого  кривдника та й ще помолитися після його смерті.

Отже, пекельні муки Відьми скінчилися, але вона не зупиняється. Жінка хоче допомогти іншим дівчатам уникнути кривди з боку панів:

«Дівчат научала,

Щоб з панами не кохались,

Людей не цурались.

«А то бог вас покарає,

А ще гірше люде;

Люде горді, неправедні,

Своїм судом судять», -

Отак вона научала...»[21, с.302]

Та, не зважаючи на праведне життя Лукії, її оточення ніколи не дасть про її ганьбу:

«Люде добрі і розумні

Добре її знали,

А все-таки покриткою

І відьмою звали.»[21, с.302]

 

2.2. Марія – вершина еволюції образу жінки

Поема  Шевченка, написана в жовтні — листопаді 1859 в Петербурзі. Вперше поему надруковано 1876 в другому томі празького видання «Кобзаря» за текстом «Більшої книжки».

Шевченкова Марія, річ етапна для Шевченка. Тут поет своєрідно від­гукнувся на революційне піднесення в Росії кінця 50-х років XIX ст. Гідно вінчає «Марія» Шевченків ліро-епос, улюблену поетом тему, жінки-матері.

Найбільшим здобутком дожовтневого шевченкознавства у вивченні поеми «Марія» є студія І. Франка «Шевченкова «Марія» »[19], написана   у

1913 р. і вперше надрукована 1917 р., вже після смерті автора. Пере­важна більшість положень цієї класичної праці не втратила свого зна­чення й сьогодні.