Операційна система Windows XP
23

Лабораторна робота № 3. Робота з об'єктами WINDOWS.

Мета. Отримати загальні відомості і навички роботи з різними об'єктами Windows. Навчитися створювати ярлики, копіювати, перейменовувати, знищувати та шукати документи, папки та ярлики.

Теоретичні відомості

1. Робота з основними об'єктами операційної системи Windows. Створення об'єктів. Як правило, документи створюються у конкретних прикладних програмах. Наприклад, для створення текстового документа необхідно запустити текстовий редактор, відкрити файл, ввести текст і зберегти документ за яким-небудь ім'ям. Цей варіант вважається класичним.

У Windows документ може бути створений без запуску будь-яких програм-додатків. У цьому випадку відкривається і надається піктограма та ім'я деякому порожньому файлу. Можна створювати тільки ті типи документів, які передбачені для даного комп'ютера. Список типів документів залежить від того, які додатки установлені на комп'ютері. Відкриття такого файлу призводить до запуску відповідного додатку, в якому завантажено порожній файл.

Папки, які створюються, представляються значками та іменами. Відкриття порожньої папки призводить до появи порожнього вікна, у якому можна розмістити документи, вказівки та папки. Імена документів та папок, при їх створенні, визначає користувач. Найчастіше, імена ярликів визначаються іменем об'єкта, на який вказує даний ярлик. Вказівка може посилати на документ, папку, програму.

Створення об'єктів відбувається за допомогою команди Создать, яка знаходиться або у пункті горизонтального меню вікна Файл, або у контекстному меню. Після запуску команди Создать, відкривається підміню, де треба вибрати тип об'єкта.

Якщо ви створюєте папку чи документ, на робочому столі або у вікні з'являється нова піктограма з затемненим полем, у якому необхідно з клавіатури ввести ім'я нового об'єкту.

Якщо ви вибрали створювання ярлику, то з'являється діалогове вікно Создание ярлыка (рис. 10): у полі Командная строка треба ввести ім'я об'єкта, для якого створюється ярлик зі вказівкою повного шляху або скористатися кнопкою Обзор(у новому вікні знайти шлях до об'єкта), натиснути кнопку Далее, з'являється вікно – Выбор названия программы натиснути кнопку Готово з'являється ярлик.