Поняття, класифікація інформаційних ситуацій в теорії ігор. Методи якісного аналізу ризику
9

Необхідно вказати, що теорія ігор – це розділ сучасної математики, який вивчає математичні моделі прийняття рішень в умовах невизначеності, конфліктності, тобто в ситуаціях, коли інтереси сторін або протилежні або не збігаються.

Гра – це формалізований опис (модель) конфліктної ситуації, яка включає в себе чітко визначені правила дій її учасників, котрі намагаються перемогти обираючи конкретну стратегію поведінки. При цьому жоден з гравців не знає яку стратегію обере інший але може кількісно оцінити ефективність результату реалізації обраної стратегії.

Складовими гри є:

1. Перший гравець (або особа, що приймає рішення (ОПР)), який може прийняти рішення з множини

,

яку називають множиною чистих стратегій. Одна з цих стратегій обов’язково має бути обрана.

2. Другий гравець – в економіці, наприклад, – це економічне середовище, яке знаходиться в одному попарно з несумісних станів з множини

одна з яких обов’язково настане.

3. Функціонал оцінювання – матриця кількісних оцінок ефективності результату реалізації множини стратегій ОПР (першого гравця) за умови реалізації стратегій другого гравця, наприклад, певний стан економічного середовища

де - кількісна оцінка діяльності першого гравця у випадку, коли він обрав стратегію , а другий гравець – стратегію .

Етапи гри: